Brev 01-11-2008

Shanghai Oktober

Hej alle sammen

Oktober startede med en lille mini ferie i Hangzhou, der er kendt for West Lake og deres flotte bjerge hvor der dyrkes meget fin Te. Ferien blev desværre ikke hvad vi havde håbet, Turen i bil til Hangzhou gik fint, vi startede med at se en meget flot pagode der ligger ned til floden. da vi skulle der fra op mod West Lake og vores hotel endte vi et kaos af biler og busser. Det var som om hele Kina havde valgt at køre til Hangzhou samtidig. Efter et par timer kom vi til hotelet, en tur der højst skulle tage 20 minutter. Vi checkede ind, og efter en lille japansk frokost gik vi ned til søen, der var bare mange menesker, det var som at gå i gåse gang. Vi valgte at sejle ud på søen som flere 1000 andre, desværre var det så tåget at vi ikke kunne se de omkring liggende bjerge ret tydeligt. Vi prøvede senere at komme ned til et markede på gå ben, men efter en time måtte vi skuffede tage en Taxa tilbage til hotellet, da markede var blevet til en byggeplads. Dejlig middag og så i seng. Tidligt næste morgen skulle vi op i bjergene og kikke på et par templer og nogle tehuse, men ak efter 20 minuter i bil, sad vi bare i kø igen og vi kunne se at sådanne ville det forsæte hele søen rundt og op på bjergen omkring den. Pludselig siger Emma, jeg skal på wc, jeg spørger om der er stemning for at køre tilbage til Shanghai, der svarres hurtigt JA. Mini ferien var slut og turen gik hjem. Lidt ærveligt, det er ellers et meget smukt sted, jeg har nemmelig været der to gange før.

I løbet at fridagene nåede vi istedet et par gange i poolen og et par ture ind til Shanghai by, hvor der var gang i oktober fest i bedste Tyske stil. Julie hyggede sig en del med veninderne.

En aften var vi inviterede over til Jacob og Heidi som har Mark og Mia, Mark går i klasse med Emma på den britiske skole. Da vi kom derover fik Emma en stor flot bukket lyserøde roser, som Mark selv havde besluttede at Emma skulle ha. Han havde sagt at piger kan godt lide at få blomster og de skal være lyserøde, Mark 5 år. Emma var ikke til at skyde igennem hele aften. Vi havde en hyggelig aften med dejlig grillmad.

Ugen efter fik vi besøg af Sissel og Robert og deres to børn fra Tinjin. Emma og Oskar gik i samme klasse på IST. De hyggede sig rigtigt i de dage de var der. Robert var en tur ude og se Formel 1 race, jeg ville ikke med det havde jeg prøvet og så sjovt er det ikke, men dyrt er det. Lørdag var vi en tur ude i Zhujiajiao "Venedi" det var en god tur, vi prøvede at se lidt andet en da vi var der med Rikke og Jakob. Vi blev der også om aften, det var rigtig hyggeligt.

Sidste weekend var jeg på herrertur, vi var ude at bowle, derefter var vi på japansk restaurant på Sheraton, masser lækker mad og drikke. Det endte med ølstafet og meget højrystede fyrer. Tilsidst ville de gerne ha vi gik, turen forsatte til de mere listige steder, hvor vi spillede lidt billiard og ellers drak lidt øl og kikkede på kinesisk udgave af stangdans. Lidt træt dagen efter.

Sanne var ude med et par koreanere og en kineser amerikaner, de havde vist hyggede sig.

Julie var i sidste weekend 3 dage oppe i Tinjin TEDA for at spille Volley bold, desværre kom hun ikke til at spille mod hendes gamle hold fra IST. Det havde vist været lidt koldt, da de bare lå og sov på en skole. Men det var vist et godt afbræk fra skolen. Julie er stadig ked af skolen, men jeg tror nu også selv hun godt kan lide at lave lidt ballade derover eller glemme sine ting. Det slås der hårdt ned på, men så må hun jo lære det. Ellers går hun og hygger sig med de mange venner hun har fået her.

I denne sidste weekend i oktober er Sanne i I Tianjin til 40 års fødselsdag og jeg er blevet hjemme for at gå med Emma til Halloween i Racquet club. Der var stor fest for børnene, men desværre var alt udsolgt, så Emma ikke kunne deltage i det. Hun kunne dog komme med dem ud og Trick- or -Treat. Det synes hun var sjovt og det gav også et godt udbytte af slik. der var rigtig mange der var klædt uhyggeligt ud.

Sanne havde også en god fødselsdag i Tianjin, hvor der blev festede igennem hele natten. Sanne var på en hurtig rundtur til alle de gamle veninder for at se hvordan det stod til. Det blev også tid til at besøge Ma Li og Gou (vores gamle Ari og Driver).

Julie var også ude og tikke slik, men det varede kun kort for så skull de på diskotek inde i Shanghai by. Hun kom hjem kl.4.00. Hun havde også hyggede sig.

I skriven stund skal jeg på arbejde, søndag, for at vi skal forberede  en præsentation til en kunde imorgen. Julie skal passe Emma, men jeg er sikker på at det går fint, jeg er kun lidt bekymret for hvor meget Julie får købt over i klubben.

Ellers går det fint her vejret er ved at blive eftersommer agtig, den udendørs pool er lukket nu da temperaturen er nede på under 20 grader om dagen og måske nede på 10-15 grader om natten. Det regner en del i disse dage, så det minder en del om dansk eftersomer.

Det må blive det for denne gang, kan i nu have det godt, når denne måned er gåer er det på tide at tænke på jul, vi kikker i øjeblikket på mulige feriesteder at være i julen, men vi har ikke bestemt os endnu. Kun en ting er sikkert, det bliver ikke Kina.

Nu må i hygge jer med billederne til næste måned.