Brev 01-03-2008

Tianjin

Februar måned

Hej allesammen

Her går det godt, efter en måned med en dejlig ferie på Phuket i Thailand.

Samtidig med at Helle og Claus tog til Beijing for at shoppe, tog vi til et lufthavns hotel nær Beijing lufthavn (5 min derfra). Tidlig lørdag fløj vi til Bangkok,efter en time skulle vi så videre til Phuket, men ak efter at have siddet i flyveren i en time, måtte vi alle ud igen, da der var noget galt med flyet så piloten ville ikke flyve. Efter endnu to timer var flyet skiftet ud og så var vi på vej, en time efter landede vi på Phuket. Efter en halv time i bil, var vi på hotellet "Laguna Beach Resort" som senere viste sig at være et rent paradis med alt den luksus man kunne tænke på. De havde enda deres egne to elefanter, som Emma simpelhen ikke kunne lade være. Hun skulle fodre og ride dem, om morgen og igen om eftermiddagen, og ind imellem skulle elefanterne også bades i havet og derefter vaskes med en vandslange.

Værrelset var dejlig stort med en dejlig udsigt over en lagune. Der var dejlig morgen buffet med alt hvad man kunne tænke sig. Flere lækre pools hvor man både kunne ligge og slappe af eller man kunne tage en tur i vandruchebanen, spille vandpolo eller deltage i vandgymnastik.

Der var masser af solstole så man kunne og slappe af i solen eller i skyggen alt efter behag, blev det for meget kunne man tage en forfriskene dukkert i poolen eller gå 30 m til stranden.

Priserne på hotellet var lidt peberet, men vi fandt hurtigt et par gode restuaranter, hvor vi kunne få den lækkereste Thaimad. Emma fandt også hurtig mange lege kammerater, mellem de mange børn, hun havde det nemt, da hun talte engelsk med dem der ikke talte dansk. Hun mødte også en lille engelsk pige, Anabel, som hun legede rigtig godt med og pludselig sad vi med hendes forældre og nød en øl på den lokale strandbar. Rigtige hyggelige mennesker, som vi senere var ude at spise med flere gange.

Julie blev også enige med Chris, Anabels far, at de kunne dykke sammen og vi drog alle tre ud på en dykke tur, jeg snoklede, Julie og Chris dykkede sammen med et par stykker mere. Det var en dejlig tur.

Vi var også på en lille tur hvor vi så James Bond Island, hvor filmen "The man with the golden gun" blev optaget. På vejen var vi ude at sejle i sea canoe og senere besøgte vi en Muslimsk fiskerby, der lå midt ude i mangroen på pæle. Der var nu ikke meget fiskerby over den, nærmere endnu en turist fælde. På vejen hjem besøgte vi en grotte, der var indrettede som tempel, her løb der en masse aber rundt, hvilket Emma ikke kunne lide. Det var en flot tur, men meget turistet, så vi besluttede at vi ikke behøvede at tage på flere ture, men ville bruge tiden ved poolen.

Da vi var i Thailand i Kinesisk nytår blev det selvfølgelig fejeret med maner på hotellet med løvedans, dravedans og arkrobater en dejlig aften me nogenlunde mad, der dog ikke kunne måle sig med maden på de små lokale steder.

Men som altid får alting en ende, men inden turen gik hjemad skulle vi lige ind til Patong Beach for at shoppe, vi blev dog hurtig enige om at det var godt vi ikke boede derinde mellem barer, gadehandlere, larm, overfyldte gader og strande, så efter et par hurtige indkøb og en burger gik turen hjemad i tug tug. Efter en dukkert i poolen, en øl på strandbaren, mødte vi en af mine kollegaer og hans familie på den Thailandske. Næste morgen gik turen atter mod Kina, turen hjem gik uden problemer. Da vi lande stod Gou og ventede og efter en lille køretur, blev vi modtaget af Ma Li i vores lille hjem.

Ugen gik med at slappe af efter en hård afslappende ferie, krydderet med arbejde, motion og skole.

Sidste weekend tog vi igen en lille tur op til vores lille skisted, denne gang tog vi alle fire afsted, turen gik desværre ikke helt uden problemer. Da vi nåede 500m fra skistedet, var der en lang kø for at komme ind på parkeringspladsen, der skete dog ingen ting, det viste sig at der var en gammel dame der havde stillet sin trehjulet cykel på tværs af vejen, hun ville have 50 Rmb af hver bilist. Politiet ville ikke flytte hende, så der sad vi og ventede. Sanne Emma og Julie gik over til skisportsstedet og jeg ventede ydereligere, pludselig kunne jeg se at bilerne begyndte at komme ind via en anden vej. Jeg vendte rundt og blev ledt ud over en mark og gennem bugtede jordveje, lige til jeg manglede 100 meter, så blokerede bønderne smutvejen. Tolmodigheden var opbrugt og det endte med, jeg parkerede bilen midt på en mark og gik op til skistedet. Vi havde en dejlig dag, hvor Emma virkelig fik noget ud af det. Det lykkes hende at køre ned uden ret meget hjælp og hun kørte også op med liften med et lille skub i begyndelsen. Da vi skulle hjem var den damen gået hjem med sin cykel og jeg kunne køre det sidste stykke ud på vejen og hjemad.

På skolen havde man besøg af en skole fra Tibet, de var inviterede af skolen og var så privat indkvarterede. den sidste dag var der optræden af elever fra både IST og den Tibetanske skole.

Nu er der bare at få det hele lagt ud på netet, så kan vi begynde på en ny måned, i morgen skal vi til Grand Ball i Beijing, for alle dansker. Vi har øvet os på at danse langche.

Ps Vi havde en fin fest i Beijing, Hvor "Kim Larsen" spillede alias Peter og de andre kopier. Det var hyggeligt.

I den kommende måned kommer Helene og Kasper på besøg, det skal nok blive hyggeligt.

Kan i nu alle have en God Påske.