Brev 01-09-2007

Tianjin

August måned

Hej alle sammen

Endelig kom familien hjem fra ferie i Danmark. Det havde været en god lang ferie. Alle var dog glade for at være hjemme ved sine egne ting. Det varede ikke mange dag før der ikke længere kunne slappes af. Skolen startede på IST ugen efter. Emma glædede sig helt vildt til at se hvem der skulle begynde i hendes klasse.

Det blev også til flere middage i løbet af måneden, og så var der NNE's familie dag hvor der var en masse aktiviteter i løbet af dagen. Vi fik spillede bowling, skudt med Bue og Pil, jeg spillede bord tennis  men en af mine kollegaer og jeg endte med at få sved på panden. Efter alle aktiviteterne spiste vi en god kinesermiddag.

Sanne kom i gang med alt hendes træning og hun siger det er hårdt efter en så lang pause. Vi har alle fået et medlemskab på Sheraton, så jeg løbetræner ca. tre gange om ugen og så svømmer Emma og jeg en gang om ugen. Sanne træner også tre til fire gange om ugen. Julie spiller Volley balll tre gange om ugen på skolen. Hun er kommet på High school holdet (hvis hun kan holde pladsen går turen til Shanghai). Jeg var en dag over på en driving range og prøve at skyde et par bolde (nogen siger det hedder golf) jeg tror ikke det vil overskygge jagten.

Vi blev endnu engang inviteret med til et kinesisk bryllup, denne gang var det vores Ari, Ma Li's søn der skulle giftes. Et stort og flot bryllup, godt i scene sat show med kinesisk middag. Alt sammen var overstået på under 4 time. Der var 300 mennesker med, så det var ikke noget lille bryllup, bruden nåede da også at skifte kjole, som traditionen siger, 4 gange.

Sanne og jeg var også ude et par gange med nye udstationerede, som skal ud og arbejde i Kina. Det er hyggeligt at fortælle dem hvad der venter dem på godt og undt, over en god midag og en øl på en af de lokale udendørs barer.

Sidst på måneden var vi med Rikke og Jacob, som har boede i Beijing, på en lille udvidet shoppe tur. Først gik den til et kæmpe brille markedet, hvor jeg købte to par briller et par fine mode briller og et par solbriller med styrke, 480 Rmb og så var de færdige på tyve minutter. Det kan man ikke slå i DK. (ps. de holder endnu og styrken passer fint.) Det er ikke sidste gang at det skal prøves. Efter brille markedet gik turen ud til en lille motorcykelforretning der sælger motorcykler med sidevogn for den nette pris af 25.000 Rmb og så kan man næsten få den som man vil. Sanne mente at vi skulle købe en. Men nu skal jeg lige se hvordan det gå et par kollegaer der lige har købt en hver. Nu var det tid til frokost, på en dejlig lille restaurant hvor børnene selv kunne lave deres pizza, fedt koncept. Efter lidt shopperi var det tid til at sige farvel til Rikke og Jacob, for nu skulle vi ind og møde Susanne og Per der var ankommet til Beijing samme dag fra Danmark.

Vi kørte in til deres hotel, det var rart at se dem, og det blev ikke dårligere af at de havde medbragt dejlige oste og spegepølser. Efter en øl, tog jeg dem på en længere vandring for at få noget at spise, restauranten med Beijing and havde gemt sig, elle var blevet revet ned . Vi fandt dog til sidst noget mad. Nu var det også tid for os at sove, så vi havde også indlogeret os på samme hotel. Næste morgen spiste vi morgenmad sammen og sagde så farvel, Susanne og Per skulle nu på en rundtur inden de i September ville komme tilbage til Beijing for at fejre fødselsdag med mig i Tianjin.

For os gik August meget hurtig, men desværre var vores Internet nede så derfor er hjemmeside opdateringen også blevet forsinkede.

Der er ikke langt til til at September også er fløjet væk.

Højdepunkterne i september er mange: Besøg af Susanne og Per, Lars fødselsdag, Emmas fødselsdag, VM i Damefodbold i Tianjin, Julie skal på Tur til Xian med Skolen og sidst på måneden kommer Mette, Ulrik, Louise og Tobias på besøg.

Ellers går det godt herude.

Kan i alle have det godt til vi ses