Brev 08-04-2007

Tianjin Kina/ Denmark

Marts måned

Hej alle sammen

Ja, marts startede med et ordentlig snevejr, man skulle ikke tro at foråret var på vej. Da der ikke var faldet meget sne i Tianjin, gjorde det selvfølgelig lykke. Alle unger var ude og lave snemænd og sne huler, de voksne kastede med sne, Dansk, Franske, Hollandske, Tyske de var der alle. Efter et par kampe, kom en af de Franske kvinder ud med Varm rødvin. Det var skønt. Emma og jeg forsatte hvor så over og handle. Emma blev også klippede og så tilbage og kaste med mere sne

Flere af vores folk der arbejde i TEDA måtte opgive med at komme på arbejde, da sneen kom bag på vejvæsnet (hundrede mand med fejekoste).

Vi var også et par ture ude og spise i løbet af måneden. Der blev øvet på langche inden vi skulle til det årlige bal i Beijing. Sanne havde købte en fin kjole/buks i Vietnam med nogle flotte broderier. Hun var meget smuk. Ballet startede med velkomst drinks og en tur op af den røde løber. Der var lækker mad, smukke damer og så spillede Dodo musik, dansk nostalgi, det var noget der kunne bruges. Vi festede den lange nat, og der var mange der var trætte dagen efter. Men alle sov inde på hotellet og efter en gang morgenmad, var vi klar til at tage hjem.

Desværre havde Emma været lid syg derhjemme med opkast og tynd mave, det fik resten af familien også og Sanne var derfor syg på sin fødselsdag. Hele to gange måtte hun aflyse sin fødselsdags frokost med alle de danske koner. Vi fik dog givet hende en god fødselsdags gave en lækker mobil telefon. Hun fik et gavekort til Sheraton, til en god gang Massage af de danske koner.

Vi var også en tur i Møbel byen med Camila og Daryl, for at bestille os et møbel en whisky bar.

Endelig kom Gudde, Klaus og Cecilie, men ak bagagen var ikke med, heller ikke ost, spege pølsen mm, alt bagagen var desværre sendt til en anden lufthavn. I lufthavnen lovede de den ville næste formiddag, ja, ja formiddag blev til sen aften.

Sanne tog Fam. Jensen med til Beijing på den sædvanlige sightseeing, Forbudte by, Tempel of Heven, Hutonger, Perle markedet, Silke markedet og meget mere.

I løbet af ugen blev både skrædderen, forskellige kød og grønsags markeder, et utal af små restauranter og selvfølgelig Drum Tower og Culture Street.

I weekenden tog vi op til Tianjin Muren, og skulle ha været ved Ting Graven, men jeg kunne ikke finde dem, og jeg havde glemt at få dem tegnet ind på mit kort. Vi fik set lidt a Pan shan, og det gamle hotel i kinesisk stil. Dagen efter gik turen mod Mytayane en anden del af den store mur. Senere kørte vi til Ming gravene, hvor vi både besøgte gravkammeret langt under jorden og så museet.

Men alt har jo en ende og igen måtte vi sige farvel, til vores gæster, men ikke uden en sidste gang på Perle markedet og en lille aften tur i Hutongerne.

Det har været en dejlig måned med fest, fødselsdag og gæster, så måneden er gået hurtig. Nu går vi den lyse og dejlige tid i møde, inden vi får set os om kommer der flere gæster og så skal vi snart hjem og holde Julies konfirmation (8. juli).

Håber i alle har haft en god Påske