Brev 03-03-2007

Tianjin Kina/ Denmark

Februar måned

Hej alle sammen

Vi har lige afsluttede februar måned og det har været alle tiders måned med skitur, kælketur, kinesisk nytår og ferie på Lankawi.

Den første weekend gik med en lille tur i Zoo hvor Emma, Sanne og jeg gik over og kælkede. Det var noget Emma syntes om. Efter en time gik vi videre over på en lille cafe og fik kakao. En hyggelig dag

Julie og jeg var heldige og kom på endnu en skitur til bjergene nord for Beijing, der var lidt mindre sne denne gang men vi havde en forrygende dag sammen med de andre danske der var taget derop. Sanne havde valg at blive hjemme med Emma da vi skulle have Vandelei og Rose fra Brasilien på besøg. Julie går i klasse med deres datter og jeg har arbejdet sammen med Vandelei hos Novozymes.

Op til kinesisk nytår havde jeg travlt med at aflevere et koncept design til Novozymes på en ny phama fabrik her i Kina. Nu må vi se om det ender med at vi også skal bygge den. Vi har været meget travlt på arbejde og vi er mange der har arbejdet mere end vi burde. Derfor var det også dejligt da dagen kom hvor vi skulle køre til Beijing, for dagen efter at flyve til Langkawi på ferie.

Vi fløj fra Beijing tidlig om morgen og landede i Singapore om eftermiddagen. Efter 3 timer i en lækker velfungerende lufthavn fløj vi en time for at lande på Langkawi ved otte tiden om aften.

Det var et lækkert hotel, med små bungalows, samt nogle små rækkehuse i to etager. Vi fik en stor dobbelt lejlighed til os fire så vi havde masser af plads.  Efter en dejlig morgenmad ned til vandet gik turen hurtig over i swimmingpoolen og senere en tur lige ned i havet.

Modsat Vietnam var hele området her baseret på turister, og der var derfor alle mulige aktiviteter, masse af forskellige restauranter, massage mm.

En af de første dage mødte jeg en mand på stranden der ville sælge os en tur med en gammel tomastet sejlbåd, vi blev enige med Kenneth og Anja (som også boede på samme hotel) at det skule prøves. Det var en vidunderlig tur mellem små øer, hvor man kom rigtig tæt på den dejlige natur. Vi var på en lille tur ind til en lille ø med sin helt egen jungle med aber og alt mulig andet kryb, hjorte, slanger og masser fugle. Skibets kaptajn var et kapitel for sig selv, hun kom fra Australien og var en kvinde på 50 år der havde og levede livet, det var med Darling, Honey og alle gloserne. Hun nåede også at kværne mindst otte Carlsberg inden vi nåede land igen. En dejlig og morsom kvinde.

Kenneth, Julie og jeg tog en anden dag et par Kajakker og sejlede over til en af de nærmeste øde øer fra hotellet, en rigtig Robinson ø, hvor vi troede vi var alene men pludselig kom en abe gående hen a stranden. Fed tur men det var hårdt at padle.

Hver aften fandt vi en god restaurant, Malaysisk, Seafood, italiensk der var det hele. Maden var som regel bare lækker og rimelig at betale.  Hver dag stod den på poolen og stranden krydrede med lidt aktiviteter eller en halvdags tur til byen, bjergene, eller på havet.

Julie, Emma og Jeg tog en ridetur på en elefant det synes Emma var sjovt. Julie og jeg havde et par turer på vand scooter, det er bare smadder skægt og det går stærkt.

Julie, Kenneth, Anja, Oskar og jeg tog på en sejltur ud til en koral ø hvor vi skule snorkle og dykke. Turen var noget længere end vi havde regnet med, og der var mange flere mennesker end forventede. Det var rigtig kommercielt. Nå men Julie fik sit første dyk, det var en stor oplevelse for hende og hun er sikker på at hun skal ha et dykker certifikat på vores næste ferie. Jeg var også ned og dykke og vi fik taget et par billeder af os sammen. Jeg var glad for at det var noget hun kunne li. Efter dykket lå vi og snorklede mellem hajer, fisk og masser af mennesker. Turen hjem var også lang. Sanne der var blevet hjemme fordi hun havde dårlig mave, var blevet lidt utålmodig over at vi først hjemme sent den dag.

En aften efter aftensmaden tog Julie Emma med hjem i seng,  Sanne og Jeg gik ind et sted for at få en ordentlig gang massage. Vi startede med fodbad derefter blev i fult ind til en vaskebænk blev bedt om at tage et par engang underbukser på. Så kom der en kvindelig sumo bryder ind til mig og startede med at vaske mig med salte og sand, jeg følte at jeg blev vasket med sandpapir. Hun tog godt fat og kommer ager til lidt tæt på. Efter af skylning skulle jeg tørre mig og blev så ført ind i et rum hvor der var to brikse, Sanne kom også derind. Sumo bryderen gik så igang med at indgnide mig i de duftene olier og gav mig en ordentlig gang massage. Til Sanne kom der selvfølgelig en dejlig lille pæn nips og masserede hende. Der er sku' forskel. Det var dog en god oplevelse og man må sige man var ren og velduftende, efter de 1,5 time det tog. Vi gik ned og fik en drink ved vandet inden vi gik hjem. de to tøser sov ikke, de hyggede sig med slik og tv.

Resten af tiden på Langkawi forgik ved poolen og i havet ud for hotellet. Det var en ferie oppe i top 5. Den kan vi leve længe på.

Da vi kom hjem fra ferie havde Ma Li pyntet op til kinesisk nytår på bedste kinesisk vis med masser af papirklip i vinduerne. Vi er nu gået ind i grisens år, som spås til at blive et lykkeligt år, med masser af velstand. (Det glæder jeg mig til).

Jeg havde en hård uge efter hjemkomsten. Direkte på arbejde efter at være landet kl. 07.00 i Beijing, næste dag til Qingdao, en enkelt dag hjemme og så ud med mit kinesiske team, der laver projekt for Novozymes. Endelig weekend og så skal der laves hjemmeside.

Vi glæder os til marts hvor vi får Gudde, Cecilie og Klaus på besøg i 14 dage. Jeg er sikker på at vi skal ud at se en masse velkendt, men selvfølgelig skal der også være et par nye ting med.

Kan i nu ha det godt alle sammen. Nyd nogle af de dejlige billeder fra en dejlig ferie tæt på paradis. PS. Jeg har sagt at jeg gerne vil forlænge min kontrakt hvis det blev på Langkawi. Jeg har ikke fået det godkendt endnu og mon jeg får det, n..