Brev 06-12-2006

Tianjin Kina/ Denmark

November måned

Hej Alle sammen

Her går det fint, vi har haft en skøn måned med masser af nye oplevelser.

Månedens højdepunkter selvfølgelig at vi havde besøg af Claus og Helle, og stadig har besøg af Susanne og Matilde.

November startede med at Sanne havde pige frokost for Anja, Sølve og Kristine, Ma Li og chaufføren lavede frokosten.

Eller var vi til Martins 40 års fødselsdag på YY Beer House, en rigtig god fest som endte med at vi tog i byen og selvfølgelig blev søndagen rigtig lang på sofaen.

Vi var en tur hos skrædderen, hvor jeg for engang skyld skulle have lavet et jakkesæt. Men Sanne nåede også lige at bestille lidt.

Vi var en tur ude i Tangu med Camilla, Daryl og børnene, der besøgte vi et gammelt Russisk hangarskib, som Kineserne har købt og lavede om til museum, ganske interessant, for nogen af os. Efter besøget tog vi til markedet i Tangu for at kikke på motorcykler og andet habengut.

Arbejdsmæssigt fik jeg et nyt projekt for Novozymes, hvilket gav mig en tur til Danmark, jeg inviterede Julie med mig hjem, det bragte lykke. Som sædvanlig var Mette og Ulrik rigtige søde og lod os bo ude ved dem. Det gjorde at vi slet ikke så Julie før 10 minutter inden vi kørte tilbage til lufthaven, for igen at flyve til Kina. Vi havde en god, men meget kort tur i Danmark. Som plaster på såret til Sanne og Emma tog vi masser af gode ting og sager med til Kina.

Jeg har også været en tur i Qingdao hos Novozymes, de har en lille fabrik der hvor vi skal lave lidt. Jeg nåede desværre ikke at se bryggeriet eller byen, det må jeg ha til gode.

Onsdagen inden Julie og Jeg tog til Danmark ringede Susanne og spurgte om hun lige måtte komme forbi en tur (14 dage) for så ville hun komme den efterfølgende uge. (der kan i se man kan hurtig beslutte sig og det tager kun 1-2 dage at få et Visa) Susanne og Mathilde kom dagen efter Julie og Jeg, det er rart at ha besøg.

Susanne måtte dog starte weekenden med at være alene med Julie, for Sanne , Emma og Jeg skulle ind og møde Helle og Claus.

Vi kørte kl. 06.00 lørdag morgen og nåede ind og spise morgenmad med dem på deres hotel. Vi fulgte med deres team ud og så Tjeinamin Square, Mao (eller en dukke) og den Forbudte By. Derefter tog vi på Perle marked inden vi tog dem med til Tianjin. Om aften tog vi på den Japanske og spiste alle sammen. Det var rigtig hyggeligt. Næste morgen var Helle, Emma, Claus og jeg en tur i ZOO for at se Kæmpe Pandaen og en lille røde Panda. Senere tog vi en tur i Culture Street for at handle lidt gaver. Efter en hurtig gang nudler på en lille lokal restaurant kørte jeg Helle og Claus til Beijing, så de igen kunne slutte sig til rejseselskabet.