Brev 06-08-2006

Tianjin Kina/ Denmark

Julie måned

Juli måned har mest været ferie, Sanne tog hjem med Julie og Emma. De flyttede ind hos Mette og Ulrik, gensynet var dejligt. Mette havde ikke født endnu og der skulle gå næsten 3 uger inden hun fødte en dejlig søn. Julie var hurtig til at tage kontakt til de venner og veninder i Ølstykke.

Emma og Louise skulle lige prøve grænser af på hinanden. Men de var glade for at se hinanden. Sanne var ude at besøge Susanne og Kristian som i mellemtiden havde fået en dejlig lille pige.

Efter en uge i Ølstykke tog Sanne og ungerne til Jylland hvor de boede hos Gudde og Klaus.

Her stod den på stor shoppetur i Horsens, De skulle alle tre ha lidt nyt og smart tøj.

Sidst på ugen kom jeg til Danmark på ferie, Ulrik var flink og hente mig i Lufthavnen. Jeg blev hos Mette og Ulrik den nat (vi nåede også et par gode whisky).

Næste dag kørte jeg til Jylland i Ulriks nabos store C5. Vi var heldige at låne deres hus og bil mens de var på ferie.  Det er helt utroligt sødt af dem.

Vi havde en hyggelig weekend i Horsens hos Gudde og Klaus.

Mandag var vi igen tilbage i Ølstykke, den stod på besøg hos Henriette og Jan dejlig aften hvor vi både fik set billederne fra deres tur til Kina og fik nydt et par drinks på terrassen.

Vi var en tur oppe i Buresø, hvor vi badede hos Karen og Stig efterfulgt en dejlig Grillmiddag.

En tur op til Helle og Claus i Dronning Mølle, igen fik badet, denne gang var vandet lidt koldere, dejlig grillmiddag, og et par kæmpe is.

En tur ud til Susanne og Kristian i Wellerup, dejlig grillmad igen, samt en gåtur nede ved Wellerup vig.

Der blev også tid til en tur op og besøge vores gamle naboer samt Emmas dagplejemor. Det var hyggeligt.

Vi var til Mette og Kaspers bryllup, det var et flot brudepar og en dejlig fest. Mandag tog vi så en tur til Sverige til Britt og Hj, Karin og Klaus kom også, Jeg var uheldig at brænde mig på låget til grillen, det var varmt, Hj kom til undsætning først med et fryseelement og da der ikke var mere køling i det fik jeg en stor frossen kalvekotelet, sikken en førstehjælp. Vi fik heldigvis også tid til at se ”vores lille hus på bakken” (det stod som vi forlod det) og en tur i skoven hvor vi så en flot seksender.

Hjemme i Ølstykke igen, storken havde nu været på besøg hos Mette og Ulrik, det var en stolt far. Da Mette kom hjem blev der lige tid til et spil Canasta og en whisky.

Ulrik og jeg tog Emma, Louise og Julia med ud at sejle i Ulriks svigerfars sejlbåd fra Humlebæk havn, vi havde en skøn tur (særlig da ungerne faldt i søvn var der tid til at nyde suset og bølgerne) Jeg tror ikke det er sidste gang at Ulrik og Jeg skal ud at sejle.

Ferien var ved at rende ud, Julie begynde at være ked af det for nu skulle hun væk fra veninderne igen. De sidste to dage tog vi i Britt og HJ’s lejlighed i ”Borupgaard”. Vi fik besøgt Per og Susanne (vi grillede i gården). Den sidste aften gik en tur til TIVOLI, dejlig aften.

Det sidste blev købt kufferterne blev pakkede, vejede ud at købe lidt mere, vejede igen, nu var vi klar til at tage til Kina.

Susanne var ude at sige farvel i lufthaven (en hurtig middag på Burger King). Efter at de sidste indkøb var klarede i den toldfrie kunne vi sige farvel til Danmark.

Vi havde en dejlig flyvetur, Emma sov hele vejen hjem. Da vi landede stod Mr. Li vores driver og ventede, efter et par timer ankom vi til vores hus hvor Ma Li stod og tog imod. Hun havde lige været ud og lufte ud og tænde Air Con’en.

Det var rart at være hjemme igen.

Hverdagen er startede Jeg er startede på arbejde, Julie og Emma har stadig 14 dage inden de starter i skole.

Sikken en måned, dejligt vejr i Danmark hvor vi kunne sidde ude og grille hver aften, det glemmer man sent.

Vi må se hvad August kan byde på her i Tianjin