Brev 01-07-2006

Hej Allesammen

Ja, så er familien taget hjem, så nu havde jeg lige tid til at lave en lille opdatering på juni måned.

Det har været en dejlig måned, hvor vi både har været på weekend i Shanghai hos Vibeke og Jørn og så havde vi gæster fra Danmark, det var rart, mere om det senere.

Juli fik afsluttet skolen, og vi synes at hun klarede det rigtigt flot hun fik fine karakterer. Da skolen rejste de fleste hjem, der for besluttede vi at tage en tue til Shanghai. Vi besøgte Jørn og Vibeke der som os er udstationerede fra NNE men bare i Shanghai, Jørn bygger en ny fabrik for Novozymes,  de bor i en dejlig lejlighed i udkanten af Shanghai.  Den første dag var vi i Shanghai og se the Bond (havnefronten samt den gamle bydel med Hutonger mm.) Der var selvfølgelig også tid til en tur på silke markedet. Dagen efter tog jeg med Jørn ud og så den fabrik han bygger, bagefter spiste vi lokalt i en lille by kaldt Sarsi.

Sanne, Emma, Julie og Vibeke var gået en tur op til poolen, (det viste sig at være rigtig dejlig med sandstrand i den ene ende af poolen, en lille ø og selvfølgelig palmer).  Det var som at komme en tur til Thailand, vi blev hele den følgende dag ved poolen.  En rigtig dejlig tur med lækker mad og 100% afslapning. Det kunne få alle batterier op på fuld styrke.

Ugen efter tog vi en tur til Beijing for at møde Henriette, Britt, Emilie, Cecilie Simon, Jan og HJ, vi logerede os ind på samme hotel ”Holiday Inn” Lækkert hotel med pool og masser af Hygge.

De var ankommet samme dag og havde været en tur i Sommer Paladset, så vi endte nede på hotellets restaurant hvor de havde en lækker Buffet. Dagen efter vi sammen på den Himmelske plads, Forbudte by og på cykel tur i Hutongerne (de pæne som kineserne vil vise turisterne.) Jeg var desværre ikke helt frisk måske en øl for meget.) Næste dag var vi så en tur på ”Den Kinesiske Mur”

Og i ” Ming graven”. Jeg tror nok der var nogle der var imponerede. Britt, Julie, Cecilie, Simon, HJ, Jan og Jeg nåede toppen 400 m op over en strækning på knap 2 km, det var meget varmt og hårdt, men vi kunne sige” I climped the Great wall”. (Julie og Jeg har jo prøvede det før, men det er lige storslået hver gang. Der blev spist masser af dejlig kinesisk mad.

Søndag kørte de med os hjem til os i Tianjin, hvor Ma LI (vores Ari”) sammen hendes veninde havde lavet en lækker frokost, 10 forskellige kinesiske retter, der havde vi virkelig overraskede dem. Vi nød frokosten og så blev der lige tid til en tur i ZOO for at se Pandaen. De var heldige, for den ene var ude at gå uden for (de plejer ellers altid at sove).

Om aften var Britt, Henriette og Sanne over at få fod massage så vi måtte vente på dem på den Koreanske restaurant, hvor den stod på Babercue.

Mandag var det atter tid til at ture rundt, denne gang langt væk fra alle turisterne, der blev vist et gammelt tempel frem med masser af bedene lokale, Ligesom at bagsiden af Kina viste sig i form af masser af tiggere (alle kryblinge, eller på anden måde henvist til en ynkelig tilværelse). Vi gik rundt i de fattiges Hutonger og lidt af hverdagen. Simon synes det var grimt at se, og det var det os men det giver en perspektiv, at alle ikke lever så godt som os. Senere var vi hus skrædderen (Britt og Henriette skulle lige ha syede pudebetræk og ha stof med hjem til kjoler).

Unger ne var ved at være trætte, men en hurtig tur i ”Culture street”for at købe lidt gaver klarede de lige. Jeg kørte så hjem med ungerne, Henriette og Jan. Sanne tog, HJ og Britt med chaufføren hen til et par markeder.

De dejlige dage med Vennerne blev afsluttede på en af vores favorit steder ”YY Beer House” en lille nuset restaurant, med lækker mad. Ungerne orkede ikke at gå med så de spiste Pizza hjemme og så et par DVD film fra markedet.

Næste dag (Tirsdag) fløj de videre til Xian, for at forsætte deres rundtur i Kina.

Jeg sendte Sanne, Emma og Julie hjem om torsdagen. De er ankommende til Danmark, så i hører nok snart fra dem.

Jeg arbejder nu på et projekt for ”Vestas” og der er nok at se til, ellers går det godt, jeg glæder mig selvfølgelig til at komme hjem på ferie, midt i Juli måned.

Kan i nu ha det godt til vi ses.